Alzheimer Nederland: “De CRM Praktijk werkt professioneel en prettig”

9 november 2017
Posted in Nieuws
9 november 2017 Eric

Alzheimer Nederland: “De CRM Praktijk werkt professioneel en prettig”

Alzheimer Nederland geeft al ruim 25 jaar hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. Door belangenbehartiging en financiering van wetenschappelijk onderzoek werken we aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie. Sinds 1984 vraagt Alzheimer Nederland landelijk aandacht voor de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Hiervoor werkt Alzheimer Nederland nauw samen met regionale en landelijke zorginstellingen. Alzheimer Nederland is afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, de bijdragen van donateurs en de opbrengst van de Collecteweek. Kortom, een belangorganisatie met veel verschillende contacten. Dit vereist een gedegen CRM-systeem.

Het kiezen en beoordelen van een dergelijk systeem is niet het dagelijks werk van Alzheimer Nederland en heeft daarom De CRM Praktijk gevraagd om ze daar bij te begeleiden. De CRM praktijk heeft in het selectietraject er toe bijgedragen niet zo maar te geloven dat een pakket alles kan. Op basis van zelfgemaakte cases werden de CRM leveranciers gedwongen te laten zien wat het systeem kan.

Met de doelstellingen om klantgericht en efficiënt te werken als leidraad, zijn vervolgens alle bedrijfsprocessen door De CRM Praktijk in kaart gebracht in samenwerking met de medewerkers van Alzheimer Nederland. Fasegewijs worden de processen uitgewerkt in de volledig web based applicatie. Met enkele muisklikken kan nu snel inzicht worden gekregen in alle communicaties met een persoon of organisatie en welke functies, rollen of relaties er zijn of waren. Door het opbouwen en aanbieden van de informatie is er een er een “360 graden beeld” beschikbaar.

De samenwerking met De CRM Praktijk heeft er aan bijgedragen nu te beschikken over een CRM applicatie die niet alleen een “360 graden klantbeeld” geeft, maar door het in kaart brengen van de (klant)processen ook een klantgerichtere en efficiëntere werkwijze. De samenwerking met De CRM Praktijk was prettig en professioneel.