Als een collega-bedrijf tevreden is over hun CRM-oplossing hoeft dat voor uw bedrijf niet de beste oplossing te zijn.

16 november 2017
Posted in Nieuws
16 november 2017 Eric

Als een collega-bedrijf tevreden is over hun CRM-oplossing hoeft dat voor uw bedrijf niet de beste oplossing te zijn.

Een collega-bedrijf is een vriendelijke term om een concurrent te benoemen. Om op deze stelling te antwoorden moet u zich afvragen waar uw onderscheidend vermogen zit. Zit dit in de kwaliteit van de producten of diensten die u levert? Zit het onderscheid in de service die u verleent? Levert uw concurrent uit voorraad en u niet? Hebt u een breder assortiment dan uw concurrent? Levert u hetzelfde assortiment qua type goederen of diensten of heeft u ook een geheel ander assortiment voor een andere afzetmarkt?

Kortom, zeker wanneer u exact hetzelfde assortiment levert aan dezelfde doelgroep als uw concurrent, is het uw uitdaging om zich te onderscheiden van uw concurrent.

U kunt een verdedigbare concurrentiepositie bouwen door de producten of diensten op een andere manier aan te bieden. Denk aan het leveren van extra aftersales service, het werken met een loyaliteitsprogramma, cross selling en deep selling aanbiedingen etc. Of schept het openen van een webwinkel nieuwe kansen?

Bouwen aan onderscheidend vermogen is een dagelijkse uitdaging. De inzet van moderne ICT-middelen zoals een CRM-applicatie kan u helpen met het bedenken van mogelijkheden. Laat u zich hierbij inspireren door ook te kijken naar processen in een geheel andere branche dat die waarin u actief bent. Een bezoek aan een beurs op een geheel ander vakgebied kan hierbij helpen.